marimari

Thursday, January 26, 2012

jakun tgk monyet



bersambung dari kisah ke Taiping Ahad lepas. Kami ke Sitiawan, Perak pula.ke rumah kawan lama mak saya.perjalanan ambil masa dalam 2 jam dari Taiping.Sangat excited juga sebab kawan mak tu aku panggil chaq sangat suke bercerita.tapi style bercerita tu wat kitorang ni terpegun, ketawe sume adela..kami sampai dalam kul 3 lebih camtu.berehat seketika uncle dan chaq ajak ke Lumut pula berjalanjalan tgk tempat orang la katekan.

Destinasi pertama kami kononye nak ke Teluk Batik, tapi lautan manusia di sana nak parking pun payah.lastlast kami pergi jalan ke Marina Bay, Jeti baru untuk ke Pulau Pangkor.sangat cantik tempat tu okeyh.agak gayat juga aku kan.hahaha.di situ pun jaz park tepi tebing jer coz no parking.sedihhh jerrrr...dapatla snapsnap sikit..hehe..buat kenanganla katekan..emoticonnajwa03


budak sangat gembira dapat naik kereta
berkerut dahi kepanasan

budak nie suke berjalan, padahal tak pandai jalan pun lagi

dengan ancle, chaq dan family saya

cantik kat pemandangan belakang tu.itula pangkor island

lepas buat site visit kat sini kitorang ke Jeti lama Lumut plak.tapi tak snapsnap emoticonnajwa03 pun.kat situ pun lautan manusia dan kereta juga.

dalam perjalanan balik ke rumah kami singga dekat Taman Paya Bakau. Kat sini banyak monyet ok.Ramai datang petangpetang nak bagi monyet makan.

main entrance

monyet ngan ank monyet tue zhariff sampai menangis takut tengok..
hehe

pic with family harus ade okeyh

zhariff with atok dan uncle

jalanjalan sambil ketakutan

lepas jalanjalan di sini kami balik rehat dan bersiapsiap untuk makan malam pula.kuar untuk dinner after maghrib dalam kul 8 gerak dari rumah.kebanyakan kedai makan penuh dan ikan banyak sudah habis.tapi rezeki kami masih ade, dapat gak makan ikan bakar.Alhamdulillah selesai mengisi perut balik tidor. dan keesokkan harinya bersiapsiap untuk pulang ke KL ikut jalan lama gitu.sangat teruja okeyh ikut jalan kampung.

ok, itu sajalah cerita cuticuti kami sepanjang cuti 4 hari Raya Cina.Kepada yang masih bercuti happy holiday dan hati ketika pulang nanti.

No comments: