marimari

Tuesday, October 9, 2012

shapered pie



morning peeps..
nasib baik  saya tak lewat pagi ni
boleh plak after mandimanda
keluar toilet, mata zhariff sudah celik


aiyoooo, mcm mana la mau pergi kerje
gerenti die nangis kan
so got the idea, leka kan zhariff dengan bagi tengok video die sendiri
hahah
sambil tu aku menyelinap keluar dari bilik
dan hasilnyer.....
BERJAYA!
hahah

korang dah breakfast?
alhamdulillah saya baru jer breakfast
lewat sikit, garagara pagipagi
bos besar sudah cari
suruh siapkan dokumen
coz die nak mengadap Datuk
huwaaa...
kelamkabut dibuatnyer

so inila breakfast saya pagi ini


tea o dan shapered pie
made by me n hubster

xoxo
.ieta.

33 comments:

lovely said...

pandai mama zhariff lekakan zhariff yer.. hihi.

Anonymous said...

It's "shepherd pie" you dumbass. hahaha shame on you dont know how to spell it :p

iietamalek said...

terima kasih anon kerana membetulkan my spelling..

chill!;-)

IntaNBerliaN said...

wah bestnya bfast awak.. :-)

Anonymous said...

Something is definitely wrong with your wires, somewhere.. Not knowing how to write and spell correctly (and still be proud of it!!)is one thing, it shows your academic level (obviously!! Spelling and grammar wise) but the fact that you pretended to be happy and thanked the person who called you a "dumbass" is even worse!! I guess you are one of those people who thinks "I am hollier-than-thou" type of a person.. Wake up lady, and smell the coffee as no one is stupid enough to buy this act of yours. Have fun acting as I am sure that you are bleeding inside.

iietamalek said...

thank you again...

:-)

noneofyourbeeswax said...

Do you even understand what she wrote? because its in english and i dont think you understand it, btw, if you cant write in english using the correct grammar and etc, its better for you to write all in bm cause youre making a fool out of yourself.

iietamalek said...

thank you for ur comment noneofyourbeeswax

Anonymous said...

Anonymous, just correct her la you silly. Do you have to dumbass here n there. Go & get pony to cheer yourself up. Shes bleeding inside, but yours, stinky as it is, your heart i mean, please check whether its ok or not. Pity you, huhuhu.....

Peace..

Anonymous said...

LOL :) kesian.. bila orang cakap berlapik, dia x faham.. bila org bagi direct, marah la pulak.

Anyway, anon, u assumed that the first anon and me was the same person? Funny, coz I now truly believe what they say, birds of a feather flock together (ooopppsss, faham ke? hmmm... tugasan pertama anda, cari la makna proverb ni, kalau dah faham boleh la diam :).. Correct her? Org dah terang-terang corrected her tp apa dia buat? "Terima kasih anon kerana membetulkan my spelling", tapi ada ke dia betulkan spelling dia? Xde la pulak kan? Bodoh sombong namanye tu, x tau tp xnak tanya, org dah bgtau xnak dgr la pulak. Edit je la, susah sgt ke? Susah la, bg org yg ego kan? Dia ada byk masa nak bgtau dia mkn apa tp xde masa nak betulkan spelling dia. So, dear anon, mcmana org nak betulkan dia kalau dia sendiri refused to listen? Her little flocks of birds are guilty as well, korang bz defend dia, bukan nak tolong betulkan dia!

I did not say that she's a 'dumbass', I said,for her to thanked people who called her that, then something is wrong, somewhere.. But I don't expect u to understand, birds of a feather la katakan.. Mana pergi maruah dia kalau dia biar org ckp mcm tu kat dia? So, kalau dia terasa, betul la she's bleeding inside, tapi it's her fault sbb dia x faham pun maksud dan penggunaan 'thank you' tu.

My final words to cik puan iieta, kalau pandai tulis blog, pandai-pandaikan diri anda untuk guna dictionary jugak.

iietamalek said...

thank you anon.

:-)

MissNIRA said...

Dear Anons (to many la)

Wahaa..now commenting in Malay, ingatkan Mat Saleh mana la kan. Mak ai, panjang komen, itu baru kena cuit sikit, minum sirap ke menyirap. Suka la baca balasan komen dari Anons Sedunia ni, best. Ok, pertama nak berterima kasihlah pada awak sebab suruh cari makna proverb tu, knowledge sharing, 'ages' dah dgr benda alah tu. Awak suruh diam sebab saya tak pandai juga mcm Miss Ieta ni ye, tak mcm awak, lulusan luar negara agaknya, itu yg Anons backup each other. Minta maaf sebb salah saya anggap Anon pertama dan ke2 adalah org yg sama, dah semuanya Anon, nak buat mcmana, nasibla kalau terasa. Mcmana awak boleh komen dia terima kasih sebb Anon pertama panggil dia dumbass, ntah2 dia tk sebb Anon betulkan ejaan dia.
Anon whuteva, saya cadangkan awak pergi sesi pengurusan amarah, erm...Anger Management Session (betul tak translate ni, saya google translate je ni, almaklum la tak pandai mcm awak). Yang komen berjela 'in English' tu, seolah awak kenal blogger ini, sebb patutnya tegur jela kesalahan dia atau iakan komen Anon pertama, yg awak komen dia sakit hati kat dalam la, konon baikla, awak kenal dia ke? Atau awak org yg sama, musykil saya. Apalah salahnya tegur je dia salah like, Miss Ieta, saya pasti ejaan kamu salah, apa kata awak betulkan, tak best ka post kat blog mcm tu. As simple as that. Tak perlu la keluarkan kata2 maha karya kamu itu. Susah ke?
Dah terang2 taip dumbass, tak ngaku, dah buat benda tak elok tak ngaku. Haish...ciri2 golongan apakah ini? Sila daftar kursus, Pengisian Hati oleh Dr Fadzillah Kamsah, itupun kalau ada ya. Dan satu lagi, apa kaitan maruah dgn salah ejaan ni, salah ejaan je pun, bukannya dia terlondeh kain kat dlm blog ni, tak faham tak faham.
Cuba awak fikir dan renungkan, hanya org yg ada keberanian je paparkan komen teruk mcm awak tu. At least, she's showing all those comments, not only nice comments. So next time, learn how to advice people in ethical way. From the writings n opinion, we can recognise how their attitude is. So I guess you're not so nice person (correct me, no no, please correct my English).
Akhir sekali, walaupun tak berpelajaran tinggi (tak tahu spell shepherd pie), tapi budi bahasa biar tinggi (dia tak ngata awak kan?), tapi kalau pelajaran tinggi (saya percaya awak berpelajaran dan membaca orangnya, i mean hard-core blog reader), tapi budi bahasa masyaAllah (bahasa menunjukkan bangsa tau, kalau Melayu, Islam, buat malu je), tak guna juga. Saya harap awak bukan golongan berpelajaran tinggi yg tak ada budi bahasa.

Chill

#DontKnowWhichAnonsSoICanCommentWhatever#
#BeNiceToOthersDoesntCostAThing#

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
iietamalek said...

cik puan pedas, berterima kasih lagi bagus daripada cakap benda lain...

Allah swt sahaja yang akan membalasnyer...

saya block anon,sebab nak tahu dengan detail ur url...huhuhu....

hurmmmm...mmg brblog kena berani...klau tak berani i dah delete komen u ni...tak payah publish...LOL!

ta

MissNIRA said...

pedas ke

Jwb gak tu, heheh confirmed jiwa tak tenteram, apa apa jela miss know it all, kalau awak tu pandai sgt pergi berdebat dgn org pandai jgn berdebat dgn kami yg bodoh ni kan, maknanya awak tu pun seng juga, opss...terasa ke lubuk hatiku nyah. Jadi cikgu sekolah je la korang kalau asyik nak betulkan spelling org jekan, ahaks...cuba perbetulkan perangai busuk hati awak tu. Pedas la kenyataan awak, terasa ke kalbu ni, nak nangis rasanya. Jadinya, terpaksa ku undur diri dari mengatamu kerana aku rasa tidak layak nak berdebat dgn org bijak pandai sepertimu itu pedas ke n fren whatever. Yang tak tahan tu nak ketawakan orgpun panggil kwn, nampak benar dia yg mcm proverb tu, apa birdy bird fly together, apa apa je la. Dah, shooh shooh gi main jejauh.

Miss ieta, lainkali jangan post dah komen-komen org yg busuk hati ni, kamu letak je yg elok-elok je kat blog kamu ni tau. Jangan layan org hati busuk ni.

Anggap shj seperti anjing menyalak bukit

iietamalek said...

tula, nak bercakap tentang hal orang, tapi peribadi diri sendiri entah ke mane..


budi bahasa budaya kita...

ke baru create gmail acc..

LOL!

:p

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
iietamalek said...


siapa yg berlakon, siapa yg terkena?
saya ke awk?:-P

ayat yang last tu mmg tak bole bla....menunjukkan juga saya knl awk ni..sudh2la jg nk brlakon....jgn sesedap mulut mengata org...nk buat baik, bg nasihat tp menuduh org yg bukan bukan...


sampi mase, akhirnya terkntoi yg kamu mengenali diriku..huhu

terima ksh mnjdi pengomen tegar dan stalker sy...

pasal org yg sm?saya bkn jnis nak komen gn anon or apeape la...saya ade blog dan sy ade google id..sy akn komen gn nm sy sendiri...LOL!daripada kamu id google ntah pape, ntahntah baru create..at least Miss NIRA tu profile nyer lame la juga..huwahuhwa!

sepanjang sy menghadiri kelas agama, dan prnah bljar ttg pykit hati ini, pernah ustad bgtahu, ignore je org yg bercakap bnda tak baik..awak ckp sy tumpng kesenangan org kan?bak kata ustad, yg penting Allah swt tahu niat kite....org mcm ni, sbnrnyer iri dgn ape yg kite buat.....

sbnrnyer, ape yg kamu komen itulah dr kamu juga...

tolong bgtahu sy ats kesenangan siapa yg sy tumpang yer...

jgn ckp ikutvsedap mulut busuk itu...

iietamalek said...

alhamdulillah, saya sangat gembira dengan family saya serta kehidupan saya atas titik peluh saya dan suami...

:-)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
iietamalek said...

mg boss sy suke pun..nape?

asal tak jawab atas kesenangan sape yg saya tumpang?kalau dah tahu sgt sy ni menumpang atas kesenangan org?

dah tahu loya, jgn la buka blog saya, tapi still nak komen....ape la....

cakap tak serupa bikin..

mulut tu jg sikit, takde siapa jadu balacila..

famous?tak cakap la pulak!dan tak rae begitu pun..hurmmmm...kesian juga kat awak..penat habiskan masa duk masuk blog saya ni kan..sematamata nak cari kesalahan org..haiyaaa.....


ye..mmg titik peluh saya dan suami?nape?


jgn nak terae banyak sangatla..

hahaha, kamu yerase sendiri, tak cakap papepun...

iietamalek said...

takperla awak oi..kerani pun....

alhamdulillah, kami kerja sebagai pegawai tadbir tetap sehingga pencen insyAllah...

tak perlu dah nak cari kerja or tukar kerja lain...

ermmm, banyak page juga awak tgk kat blog saye ni kan .kate loya tekak saaangatlahhh kan...

mainla dengan bayangbayang awak sendiri!

iietamalek said...

upppppsss...yerla hasil tgk banyak page tu yang tahu salah nama company kan?...

ahaks!~

MissNIRA said...

Assalam Pedas ke,

Sudah sudah la tu, minta maaf banyak2 la kalau kamu terasa saya ngata kat kamu itu, saya suka sebenarnya cuit mencuit ni. Apa pasal teruk sgt marahnya tu? Lainkali kalau kamu ada isu peribadi dgn ieta ni, kami ckp la depan2, jgn baling batu sembunyi tangan. Saya tak faham la apa yg kami jaki sgt kat dia. Utk pengetahuan kamu, saya bukan balaci dia ye (teruknya bahasa kamu), tak mau mcm tu ye. Memang dulu saya diajar oleh cikgu, tapi cikgu tak ajar sifat2 ego, hasad dengki, sakitkan hati org dlm silibus (betul ke saya eja ni) dia. Sifat2 itu wujud sekiranya hati kamu tidak baik. Kamu pergi dgr syarahan agama tak? Itu salah satu cara utk perbaiki hati yg penuh dgn titik hitam itu.Kamu fikir kamu terlalu hebat, tapi kamu kena beringat, Allah Maha Hebat sehinggakan akhirnya terserlah jua aib org yg suka membuka aib org ni. Ingat, kamu telah aibkan ieta ni, sampai dia tertanya apakah kesalahan yg dia telah buat sehinggakan teguran ttg ejaan menjadi sesi cercaan dan hinaan dari kamu. Kamu fikir dgn sakitkan hati dia, perkara akan terjadi seperti yg kamu mahu ke? Tidak, tetapi kamu yg tidak henti komen, membelitkan apa yg saya komen sampai kamu panggil saya balaci, bukan 1 org shj kamu dah kaitkan, ibubapa dia, keluarga dia, kamu kena minta maaf pada semua. Saya memang memperthankan dia, sebb dia tak spt yg kamu komenkan di sini. Kalau dia menumpang, itu keluarga dia. Tak sedikitpun libatkan kamu. Itula, kalau saya komen, kamu belitkan kenyataannya. Mcm ni la, saya akan berhenti setakat ini, sebb saya juga tak nak berdebat dgn org yg tak ada sifat rendah diri, ego tinggi ni, dahla masuk rumah org tak bagi salam, lepas tu berak pula dlm rumah org dan tak dipamkan najisnya itu. Pergila kamu betulkan spelling grammar ke apa ke kat blog lain pula sebb misi kamu utk sakitkan hati dia dah pun selesai. Lepas ni boleh buat status kat FB, misi untuk sakitkan hati org telah selesai ya sebab kamu memang bangga dgn semua tu. Bye Pedas ke

iietamalek said...

salam Miss Nira,

saya rasekan cume orang yang tidak jiwa kacau jer kot yang faham...

sepanjang saya berblog, tak pernah saya tgk komen orang yang mcm ni..

ramai juga orang berblogwalkingm view my page takde plak org yang sakit bebeno hatinyer kat saye...

saya ni jenis tak kisah kalau org nak tegur dgr cara berhemah, bukan nak menghentam orang..sampai libatkan keluarga..

mmg saya nak sangat awak cikpuanpedas senaraikan SIAPAKAH ORANG YANG SAYA TUMPANG KESENANGAN ORANG TU YER....NAK TAHU SANGATLAH...

sekian...

jangan loya pulak nak balas komen, coz kena buka blog saya..takut mabuk teruk pula...

iietamalek said...

upsss....baca dulu pesanan kat atas ni before komen yer...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
iietamalek said...

kesian, sy bukan kakitngan kerajaan...tak makan duit rakyat pun..

jgn sesedap mulut plak yer?

multiple personality?lagi kesian...takde mase nak buat mcm tu lerrrr....

kenape?mmg boss sy tahu sy berblog...so?

masih tak boleh nak jawab ye, ATAS KESENANGAN SIAPA YANG SAYA TUMPANG tu...

kalau tumpang kesenangan org, tak payah la saye nak cerita tentang kehidupan saya...baik cerita tentang org kayakaya kan?

huh!~

biasala kan orang kalau dah bercakap , mengata org mn la nak mengaku....lawak sungguh!


sanggup la kirenyer tahan loyaaaaa awak tu nak baca mencari fakta sebenar...huh!~

atleast sayapublish ur komen..dari sy delete...buat kenangan silam...hahahahah...

balas la lagi yer...nak tambah kan keloyaan awak tu..

terlupelak., terima kasih la kerana buka banyak entry dlm page sy ni..

:p

whatever...

iietamalek said...

masukmasuk terus terjah entry ni yer..

sematamata agaknyer nak tahu update komen terkini...

kesian...

jangan loya yer, sediakan minyak angin siapsiap...

iietamalek said...

"dlm kelas Fadzilah Kamsah tu.. Korang boleh berkasar tp saya x boleh ye."

kurang faham?ade bgtahu pasal kelas die ker...

"Pandai sgt nak nasihat org, mulut sendiri x ingat, x sedar diri.."

bukan kamu ke macam tu?lawaklawak...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
iietamalek said...

terima kasih lah yer, kerana meluangkan masa kmen di tgh mlm.

teima kasih juga detailkan komen itu, tapi maaflah, salah faktenye itu..

tak rjin sy nk detailkn blk. byk lg komen kwn2 blogger yg sy nk reply..

takpelah, apeape pun, semua komen ayng tlh awak beri, ttg sy, memfitnah saya...

hanya Allah swt saja yg tahu, dan hanya Die yang dapat membalasnyer.

wallahualam..