marimari

Saturday, February 2, 2013

Result checkup iucd


Sudah lunch semua?aku baru jer balik dari pekan. Hubby kol suruh datang dekat toyota service center. Keboringan katenyer.hehe.

Nak cerita pasal checkup semalam. alhamdulillah, sebelum pergi checkup mmg dalam kepala ni risau semua ade. Duduk elok ke iucd tu. Ke dah hilang ke mn. Senget ke...sebab mmg ade rase ngilu kat ariari. So biler turn aku checkup, doktor tanyer ade masalah ape. So aku ceritala, ape yang aku rase. Dengar cerita orang lagi, pasal jangkitan kuman, krna kanser. So doktor kate kita scan dulu rahim macam mane, dan iucd ok tak. So bile doktor scan jer ini lah resultnyer...





Kalau korang perasan yang panjang menegak senget warna putih tula iucd. Doktor cakap keadaannyer baik dan ok. Tak senget pun. Jangan risau katenyer. So aku ade juga minta nasihat doktor berkenaan alat pencegahan kehamilan ni. So doktor kater iucd yang ok dan selamat sebenarnye. Kebanyak doktordoktkr wanita pakai iucd. Kalau ade pun keskes macam hilang, tecabut, kanser itu keskes terpencil, jarang berlaku katenyer.

So ibuibu di luar sana, mana yang dah pakai or baru nak pakai. Jangan risau ok, ataupun pergi minta nasihat doktor. Supaya clear tentang alat pencegahan kehamilan mane yang sesuai.

Macam aku ngan hubby, kami memang ade perancangan kami. So bagi yang tak pakai apeape alat pencegahan tu, kire oklah kan. Hehe

Oklah nak lepaklepak ngan mak tersayang pula.

Bye!

posted from Bloggeroid

3 comments:

:::aZiE::: said...

ngeri nye nk pkai...huhuhu

ayut said...

iucd...gitu ea btk yer...mmg tak skit ea kak?hihihi...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kiter rancang sendiri jer hehe